کد مطلب:292041 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:262

به عنوان پیشگفتار
(یا صاحب الزّمان ادركنا)



آشنایی با امام زمان(علیه السلام); بهترین وسیله و مطمئن ترین راه برای رسیدن به شناخت خدا است. «هركس خدا را بخواهد، از شما آغاز كند; و هر كس او را یگانه شمارد، تنها سخنان شما را بپذیرد; و هر كس آهنگ او داشته باشد، رو به شما آورد»( [1] ).



آشنایی با امام زمان(علیه السلام); مقدّمه دوست داشتن او و دوست داشتن او، مقدمه ای برای دوست داشتن خدا است.



«هركس شما را دوست بدارد، خدا را دوست داشته است»( [2] ).



آشنایی با امام زمان(علیه السلام); راهی برای رهایی از قید و بند جاهلیّت است. با شناخت امام زمان(علیه السلام)دین را، قرآن را و همه معارف الهی را می توان شناخت; در حالی كه بدون شناسایی او شناخت دین و فهم قرآن و درك معارف عقیم می ماند و نجات از جاهلیّت میسّر نیست.



پیامبر اكرم(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود:



«هر كس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مردن زمان جاهلیّت مرده است»( [3] ).



آشنایی با امام زمان(علیه السلام); دست آویزی استوار برای دست یابی به هدایت و نجات از ضلالت و گمراهی است.



«خدایا حجّت خویش را به من بشناسان، كه اگر تو حجّت خود را به من نشناسانی، از دینم گمراه خواهم شد»( [4] ).



بدون شناخت امام زمان(علیه السلام)، شناخت سیرت و راه او ممكن نیست، وبدون شناخت سیره و طریقه او شناخت شریعت میّسر نیست. و بدون شناخت شریعت، دست یابی به سعادت دنیا و آخرت محال خواهد بود.



امام زمان(علیه السلام)! را باید شناخت، با آرمان ها واهداف او آشنا شد، و برای یاری او آماده گشت; زیرا او تنها امام حاضر و ناظر بشریّت است. او یكتا باقی مانده خدا در زمین، و گوهر پاك زاده پیامبران(علیهم السلام)، و یگانه بازمانده نسل پیشوایان معصوم(علیهم السلام) است.



زندگانی شگفت او، غیبت پر رمز و راز او، طول عمر معجزه آمیز او و ظهور نورانی و حیات آفرین او همگی زمنیه ساز استثنایی ترین و پربارترین فصل تاریخ انسان ها بلكه والاترین و مهم ترین فراز تاریخ آفرینش، یعنی «حاكمیّت توحید در سراسر گیتی» است. به امید آن روز!